Salı, Kasım 21, 2006

Çöküş ün Tadı

Bugün televizyon seyretmek için kanal kanal gezindim. Uydu sisteminde (TurkSat) seyredebileceğimiz 99 kanal var iyi bir sayı.

İnanmak istemiyorum; izlenmeye değer bişey bulamadım, vaktimi verimli geçirdiğimi hissedemedim.
Çökmüş bu seyredilen şey, tümünü söylemek sayfalarca sürer birkaçıyla başlıyorum.

Ana haber bülteninde bir haberin görüntüsü, sürekli aynı şekilde tekrarlıyor. Her kanalda da aynı görüntü ardı ardına görünüyor. Ancak ortak bir Ajansın çekimiyle olur bu tamam cevapladık bu soruyu. O zaman geriye şu kaldı neden kısacık bir görüntü tekrarlıyor?

İHA görüntü sürelerine göre satış mı yapıyor ? :)
Haber uzun ve görüntü satın alınarak veriliyor ekrana

Haber boyunca görüntü nasıl verilecek çok pahalı olmaz mı? Kanal sahibi ne yapsın?
Haberini 3-4 kez, satın aldığı aynı görüntüyle tekrarlayarak aktarabilir. Maliyeti düşürmenin yolunu hemen bulabilmiş. Bülten arasına alınan reklamı hesaba katmıyorum.
Ülkemizden haberleri sunduk. İyi Geceler Türkiye her nerede yaşanıyor ve yaşatılıyorsan.

Tüm tiyatro sanatçıları dizilerde, belki elli tane dizi yapılıyor
Bunda kötü bişey yok belki. Diyelim ki yok ! diziyi açtık izliyoruz sinirlenmemem zor.
Çekilen, emek harcanan şeye bakıyorum; yine bir duygusal trajedi
Çocuk kan kanseri, baba ölmüş, anne zor durumda ve kimse adam değil. Alın size Aliye nin başka versiyonu ve alın size eski Türk sineması tadı. Değişen tek şey kıyafetler, yenilenler, konuşma tarzı v.s. ne farkı var? nayır nolamaz zamanlı çekilmiş eski filmlerden.

Filmi seyretmeye devam ediyorum. Bir odadayız nerdeyse 7 dakikadır mekan değişiyor paaat başka bir odaya girdik, sokakta çekilen sahneler nerdeyse yok.

Nereden yakalıyor seyredeni? duygudan ! Türk insanının damak zevkini değiştirmiyorlar.
Kim kazanıyor bu işten sizce, 15 dakikalık reklam aralarında? TV sahibi beyler

Gazeteler den hiç bahsetmiyorum. Konuşmak gereksiz, okunacak bir sayfa bulabilirseniz şanslısınız istisnalar hariç..

Şu sıralar baktığım her şeyde, çöküşün tadında olan beyler in banka gibi olduğunu görüyorum.

Daha verimli vakit geçirilen; haberleri dinlemek, programlar izlemek, gazeteler okumak hakkımız .
bu ülkedeki cılız aydınlığı arttırmak için, talep ediyorum.
Çöken sanat(çı), basın, televizyonlar için daha doğrusu, çöken seyirci için yetkin insanlarla hiç olmazsa bir kaç iyi iş yapılsın.

Yoksa Çöküşün tadı vazgeçilemiyecek kadar güzel mi?
Bu Ülkede bunu yapacak kimse yok mu?

5 yorum:

Adsız dedi ki...

televizyon yerine sinema, gazete yerine net ve kitap tercih edilebilir. alternatifsiz değiliz çok şükür.

selamlarımla.

:)Can dedi ki...

canım ona çok şükürde
şükret sükret nereye kadar birazda farkında olup talep etmek iyidir üstad.. saygılar

Adsız dedi ki...

Modern insanın kültür alanındaki tüketim kanallarının çok olması elzemdir bence de ...Türkiye'deki gazete,dergi ve tv sayısını görünce insan endişeleniyor ama gazetelerimiz az da olsa sağlam yazarlar var, ayrıca son dönemde dergicilikde de aşama var ancak çok küçük...
Televizyonculuğa gelince , böyle giderse çökecek gibi...
En iyi kanal sanırım kitaplar...
Bir de "blogları" da katalım:-)

Adsız dedi ki...

az önceki yorum benden Hussoloji...
İsmimi yazmayı unutmusum...

:)Can dedi ki...

samimi olmak istiyorum istisnalar iyiki var ve ayakta durmaları için muhakkak korunmalı buda ancak taleple oluyor malesef. Sistem ne kadar ekmek, o kadar köfte sistemi veya; efendim arz talep deniyor.

küçük bir tv kriziyle dilimin ayarını abarttığım ama; iyi olsun dileklerimi anlatmak istediğim bir andı. Bu arada yazıdan hemen sonra, sivil toplum grubu faaliyetiyle, en azından sabah programlarının düzeldiğini annemden duymak beni çok mutlu etti.. inanılmaz zamanlama.. başka bişey dileseymişim olcakmış
:D şaka bir yana çok sevindim katkınıza teşekkürler