Perşembe, Mart 22, 2007

Bavuldaki Umut

Belki sen kırmızı ışıkta yeşili beklerken, camını silmeye yeltenir.
Belki paralı otobanların geçiş sistemi önünde, biletini sana verir. Yaşama selpak yada sakız satarken tutunur, güler gözlerle..
yine o çocuk..
O, bir uğraşıyla gününü kurtarmaya çalışırken,
ona bakarım veya konuşurum bir şekilde teşekkür ederim.
Bazen sadece gözlerindeki gülüş için, karşılık veririm çabasına da..

Gecelerde zordur dayanmak; kimsesizliğe, sevgisizliğe yada şanssızlığına
ve ürkecek kadar; kocaman, soğuk, karanlıktır.
Dünya da kapladığı alan sadece bavulu kadarsa, hiçbir yere ait, hiç kimsenin sevgisiyle korunuyor değilse,
oda bu bavulun içine koyduğu hayallerinde kıvrılır.
Yaşadığı günün rüyalarında üşür, yaz-kış farketmez, bir yere göç etmez,
işini değiştirir belki ama mekanı değiştiremez .

kimselerden beklentisizliktedir ve hep çok kısadır yaşam, onlar için.. kimse yaşlandığını göremez . En fazla 25 inde kala kalır.



tesadüfen o anne ve babadan doğan
tesadüfen benim sahip olduğumdan mahrum doğarak hayata 1-0 yenik başlayan
ve tamamı suçsuz
ve tamamı büyüklerin yanlışlarıyla, sevgisizlikle kemikleşen küçük kalplerine, ne iyi gelir?

bir büyüğün vereceği 1 liramı? bu onun hayatına ne getirir ki? bu işde para var dedirtir belki..

ne kadar çok kişi hayalini kurarsak, o kadar gerçeğe yaklaşıp hayat yaratabiliriz onlara..

Çocuklar için bir hayalim var. Bavula atayım ! dermisiniz?

8 yorum:

ozguradam dedi ki...

Yorum Yazmak tan cok bir cok sey yansitti bana onlardan bahsetmek isterim soyledim sana bir iki kelimeyi dizmek istemiyorum anlam yuklu satirlara ama bende sekillen
umutsuzluk bizim umutlarimizi tuketmemeli biz umulatla birlikte cosalim oluyor oldu kaybettigimiz kazandiklarimizi ama her zaman bir elimiz uzanmaya acik bir yedek bavulumuz oldu merhamet tasiyan
dilemek umut etmek seninleyim umutlar beni unutmayin

:)Can dedi ki...

madem seninleyim dedin, kendi hayalimi söyleyeyim..
Bir köy oluşturmak hayali kuruyorum onlar için değil sadece tüm çocuklar gelebilir. Ama aile olmayacak çocuklar para kazanmayacaklar ama meslek edinecekler. Meslekleriyle köyün geçimi sağlanacak belki toprak veya hayvancılık, seramik yada sanatsal bir alan olabilir burda birde sanatçılar olsun istiyorum gelip köyde vakit harcayan ön ayak olan adam gibi sanatçılar..
ve böyle bir düzenekte sıcak yemek yiyip yatakta uyuyabileceklerini düşünüyorum, yapılabilir mi bilmiyorum ama bunu hayal ediyorum.

Adsız dedi ki...

dcan....
ben blogspota yazmayı beceremiyorum..bakalım gidecek mi?
deneme olsun bu....( az önce de bir yere göndermek istedim başamadım bir türlü )

hüdaverdi

:)Can dedi ki...

bu sayfanın blogspotu bambaşka
geldi :)

Adsız dedi ki...

O bavula sığar mıyım acaba? :-)

:)Can dedi ki...

bu bavula dünyayı sığdırırım! ayaklarını karnına çek, tamam böyle

bak senide bavula koyduk.. :)

Adsız dedi ki...

merhaba:)
en iyi blog yarışmasında severek izlediğim sessizsenfoni aracılığıyla size uğradım..ve gerçekten güzel..dopdolu ve farklı bir blogla karşılaştım.
başarılar diliyorm.

bavuldaki umut başlıklı yazınız için söylenecek çok şey var..
ben konuşmaktansa hareket diyenlerdenim ve bu konuyla ilgileniyorum..şahsen ve dernek olarak..yıllardır..
vaktinizi ayırıp izleyin derim olurya..www.blogcu.com/umutcocuklari

bende nacizane kumhavuzu:)
sevgi ve saygılar

:)Can dedi ki...

merhaba gülten bu yarışma vesilesiyşe tanıştığıma çok sevindim.Hele birde böyle sıcak, samimi yorumuna bayıldım.

Severek takip edeceğimi bilmeni isterim ..