Pazartesi, Nisan 23, 2007

Zıttıyla İnsan

Kuşku götürmez ki herşey zıttını yaratır.
Özellikle duygularda, duyularda, gözle görülmesi mümkün olmayanlarda.
Bu nedenle zıt ifadeler aranır ve çoğaltılır
iyi-kötüyü
melek-şeytanı
varlık-yokluğu
mutluluk-üzüntüyü
aşk-nefreti doğurur ve daha iyi anlamamıza sebep olur.

Zıtlıklar,
öncelikle bu kavramları düşünenlere gerekli ana malzeme olabilir..

Bu durumda, insanın zıttı arayışına geçildiğinde ne oluyor?
Aslında karmaşam yok. Zıtlık, düşünülerek bulunur
o vakit insanın düşünmesini öne çıkarırım ve hayvan zıttıdır diyebilirim.
Sanırım farklı düşünende olabilir.

Normalde varlıklarda zıtlık aramam ama bir cevabı olsun diye
insan-hayvan karşıtlığını kullanabilirim.

Bu yüzyıllardır değişmeyen konu olan, insanı çözme derdinden oluyor.
İnsan olmak bahanesiyle yaşama devam ediyorsak;
yaptıklarımızın daha güzelini de yapabiliriz, bu yaşa kadar öğrendiklerimiz bizde gizli mi kalacak ? Saçmak gerekmez mi ortalık yere, sadece kendine mi saklayacaksın doğruları!
..
.
Mesela ilkokulda,
saygı, erdem, onur, fazilet, hoşgörü v.s. dersleri olmalı !
bu sayede farkımız arttıkça, insan-hayvan karşılaştırmasında ağırlığı, insanlık yönünde daha çok yükselebilir..

Son zamanlarda insani değerlerimizi kaybediyoruz
-Nerde kaldı o eski zamanlar, insanlık ölmüş
-Eğitim cehaleti alır eşşeklik baki kalır
isyanları bu nedenle artıyor.

Kullanımı unutulan ve tamamen insana has olan bu özellikleri öğrenmek,
çok zaman alabilir, büyük hatalarla öğrenilebilir veya tamiri mümkün bile olmayabilir.
Duygusal zekamızı, boşa çıkarıp
sadece beyindeki sayısal ve görsel alanla ilgili eğitim, yarım değil mi?
Küçük yaşta öğretilenler, yaşamın geri kalanında yaşanan tecrübelere çok katkılı olmaz mı?

Birbirine daha sıkı sarılmanın,
onurun, erdemlerle kuşatmanın tanımları, insan ilişkileri, Japonya da neden farklı? Onlarda, bizde insanken..

Bu yazı;
iş arkadaşını öldüren emekli öğretmen(Gebze),
kafa kesebilen gençler (Malatya),
hiç tanımadığına kin güden, sevgisizleşen, silah çeken (İstanbul-Ankara-Sivas-Çorum-Samsun-Trabzon-Edirne-Diyarbakır-Şırnak-İzmir v.s. ) her şehrin insanına..
sizler lütfen üzerinize alının !

günlerdir, yıllardır çok ağır yaralıyorsunuz insanlığı
bu yazı olup bitene sessiz kalamadığım çığlığımdır hepsi bu kadar.

Hayvanlardan farkımız var ve bu olaylara alışmak istemiyorum.

3 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

@ :)Can:

Hiç başkalarının adına utandığın oldu mu? Ben utanıyorum sıklıkla, başkalarının adına/yerine... Utancımdan ölecek gibi oluyorum da kimseler bilmiyor... Ne demek istediğimi tam olarak olmasa da karşılayan bir tanım gördüm ekşi sözlük'te.Bu yazını yeni okudum bu sabah ve duygulanımlarımızın benzer olduğunu düşünerek, şunları yolluyorum sana:
Hepimiz Hrant Dink'iz

Nelerden Hiç Haberimiz Olmuyor?

18 Nisan 2007 tarihli Malatya Yayınevi Baskını'nı Kınıyorum!

Bombing for Peace is like F***ing for Virginity

:)Can dedi ki...

:) ekşi sözlükteki tanım harikaydı. eminim sizin yazılarınızda okunmaya değerdir. şimdi onlara bakıyorum hemen..
ziyaretinize çok sevindim
goddess artemis
linkinizi hemen listeme ekliyorum

Goddess Artemis dedi ki...

@ :)Can:

Ben sizi eklemiştim zaten blogroll'uma, nezaketiniz ve harika yorumlarınız için teşekkür ederim.

Ve fakat olaylar tepemizin tasını attırmaya devam ediyor durmaksızın:

O Kadar Güzel İnsanlarsınız Ki...