Perşembe, Ekim 05, 2006

Nota larda Gizlenen



Bugünkü Fw: edilen maillerimden biri, aslında maillerle dolduracağım bir sayfa değil istediğim ama bunu sevdim :)
amacım sadece tanımlamayı tekrarlamak değil tabii.. neki bu kadar düşündüren bu konuda? tarifi zor her zamanki gibi..

Aristoteles’e göre mutluluk;
insanın kendi iç dünyasına dalmasıdır. Böyle bir insan mutlu insandır ona göre...
Epikuros’a göre mutluluk;
ruh dengesi ve düşünme dinginliğidir...
Seneka’ya göre mutluluk;
koşullar ne olursa olsun görüş ve düşüncelerinde özgür kalmaktır...
Hobbes ise bireysel mutluluğun toplum içinde olacağını ileri sürer....
Richard Cumberland’a göre mutluluk ise bir sevginin sonucudur; bencilliğin değil özgeciliğin vardığı bir noktadır....
Kant’a göre mutluluk
bir umut konusudur, belki de hiçbir zaman gerçekleşmeyecek bir idealdir....
Nietzsche ise dinamik bir mutluluğun aranışı içersindedir....

:DCan'a göre mutluluk;
Bu duyguyu tüm duyu larımın ortak iştiraki ve uyumuyla yaşayabilirim..
Gördüğümde güzelse, duyduğumda yormazsa, dokunuyorsa bana, tadını çıkartabiliyorsam v.s.
o zaman müzikle mutluyum, herşey notaların kullanımında gizli..
doğaya ait olan ses, o an nasıl çalıyorsa! işte tam orda...
seslerin yarattığı toplam hislerde mutluluk !

yeterki bu sesler umut versin.. çıkış olsun bazen..

7 yorum:

ub dedi ki...

Mutluluk = ÜRETMEK
Mutluluk = bir işe yaradığını hissetmek
Mutluluk = etrafındakilerin mutlu olduklarını görmek
Mutluluk = Bu dünyaya ben niye geldim diye sormamak
Mutluluk = Candan arkadaşlarının olması
Mutluluk = Yokluğunda dünyadan bir kıymetin eksileceğini bilmek
...

:)Can dedi ki...

selam ub mutlu oldukların konusunda yazdıkların çok doğru ve toplamı da çok insancıl, çok samimi teşekkürler hatırlattıklarına ..
peki tanımlaman gerekse sence, genelde mutluluk, neyle? nasıl hissedilir ?

:)Can dedi ki...

selam evren madem öyle diyorsun tanımını bekliyorum.. rica etsem kendi cevabını verir misin? mutlu olduğun şeyler değil genelde mutluluk nedir? nasıl olurda anlarız?

ub dedi ki...

Mutluluk çok kaygan bir yolda yürürken düşmek üzereyken birinin elini tutması, düştükten sonra birinin sıcak bir gülümsemeyle elini uzatması,
bir bebeğin kocaman gülümsemesi,
bir kedinin bir yumakla yuvarlanarak oynaması, kafasından başlayarak tüm vücuduyla bacağınıza teğet geçerek kendini sevdirmesi...
vs. aslında sürekli etrafımızda olup da bizim BÜYÜK işlerin arasında göremediğimiz küçük güzel şeylerdir.
Ve mutlu olmak için mutlaka bazen mutsuz olmak gerekir. öyle her zaman mutlu olunmaz.

Adsız dedi ki...

tuzlukk'a göre mutluluk : hafif bir melodi ya da ruhu okşayan ılık bir meltem yahut hoş bir koku.
an'dır mutluluk.
peki yapabiliyor bunu tuzlukk efendi ?
eh bazen. en azından farkında.

:)Can dedi ki...

selam lar
yazılarıma yorumlarınıza çok seviniyorum.. başlangıçta yaşayan günlükler derdim blog için..
şimdi ise konuşan günlük oldu çok sevindiğimi bilmenizi istiyorum saolun..

tuzluk sana yorum bırakamıyoruz halbuki çok keyifli.. yorumları neden açmıyorsun?

Adsız dedi ki...

mutluluk, bloglarda özgürce dolaşabilmek ve yorum yazabilmektir.

(son bir saat yaptığım sadece bu ve ben bunu yaptığım için mutlu oldum.)