Cumartesi, Aralık 09, 2006

Korkulan Değişim

Şehir yaşamında korunaklı evlerimiz - işyerlerimiz de, makinelerle sunulan çözümlerin hayata getirdiği kolaylıkla, her birimiz bazen unutuyoruz gerçekte doğanın bir parçası olduğumuzu !..

Ortak dünyanın ortak sonu, çığlıkları büyüyor. Küresel ısınmanın etkilerini, susuzluğun kapıda olduğunu artık bağıra bağıra anlatıyorlar çığlıkları duydunuz mu?
Doğanın kırımıyla birlikte doğaya ait olan, ondan yararlandığını unutan insanoğlunun soyunun da sonu geliyor!...

Dünyada yokluk, açlık ve bozulmuş gelir dağılımı arttıkça.. sona hızla ilerlemekte kaçınılmaz.

Teknoloji obeziteye götürüyor bizi.. iştahla sadece tüketiyoruz.

Eski filmlerden bir replik geldi aklıma;

Kadın hayat kadını hayatını böyle kazanıyor, jönümüz Tarık Akan la karşılaşana kadar, hiç kimse değer vermemiş konuşmamış. Replik şöyle bakışı hayalinize bırakıyorum;

-.......hayatın boyunca bu zamana kadar ne ürettin?

kadının hayatı, aşık olacağı bu idealist adamın söylediği karşısında allak bullak olur ve değişimler başlar....

Çok farklı dönemler geçirdi önceki kuşakta yaşayanlar, değerler vardı korunan ve parasızda olsa sanata bakışı, toplumsal aydını vardı.

..

Artık dünyanın herhangi bir yerinde yaşanan olayın bizi etkilediğini biliyoruz ve umursuyoruz.

Dünyanın bir yerinde olan depremin bir diğer yerdeki fay hattının gerilimini arttırdığı gibi .

Önceden taa uzakta bir olay yaşanıyorken daha huzurla durabiliyorduk.

Teknoloji bu durumu değiştirdi,

farkedersek (medya katkısıyla oluyor birçoğu... bu konuda başka bir başlıklı yazı yazmak şart oldu) yaşananlar hakkında hızla önlem alıp olaylarla bazen ilgileniyoruz.

birileri dünyanın bir yerinde,

insanlık sonunu bu resimdeki gibi gösterdiyse;

yaşanılası kılmak için bu dünyayı, hareket etmek gerekiyor.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Hussolojiden merhaba...Burada linkimi görünce biraz gezineyim dedim...
Çok güzel yazılar...Linki ekliyorum daha çok uğrayacağım...
Saygılar...
hussoloji.blogcu.com

:)Can dedi ki...

Gezintinizi haber vermenizle onore oldum.
Nacizane karalamalar benimki !boyumun ölçüsünü biliyorum. Bende sizin yazdıklarınızdan çok keyif aldım
Hoşgeldiniz küçük dünyama yine beklerim umutla
:DCan

Adsız dedi ki...

küçük bir ayrıntı : son cümlede "hareket ettirmek" mi olmalıydı?

geri kalan kısmı için : "den den".

:)Can dedi ki...

Aslında tamda yazdığım gibi. Bazen noktalama bozuklukları yapıyorum. Sanırım daha anlaşılır oldu..
"yaşanılası kılmak için bu dünyayı, hareket etmek gerekiyor. "

Dediğin gibi yazsaydım :) zaten dünya hali üzerine hep müşkülpesent bakarım! buna birde ironik bir hal kazandıracaktı.

detayın çok hoştu hep beklerim.

gaykedi dedi ki...

Çiğköfte ve Küresel Isınma !

Marketten alışveriş yaparken, rafta çiğ köftelere gözüm takıldı, karnım da aç nasıl canım çekti... küçük bir paket içinde küçük küçük toplasan 6-7 tane köfte var, içeriğini okudum et koymamışlar harika, aldım yarısını afiyetle götürdüm, evde benden başka kimse yemiyor dolapta diğer yarısı da beni bekliyor...Bu akşam evde bir saat kadar uyuyakalmışım, elimde müthiş bir kaşıntı uyandım, acılı şeyleri fazla yiyince ayaklarımda kollarımda bazen kaşıntı yapıyor herhalde dokundu dedim...

Elimi delice bir iştahla kaşırken birde baktım birşey ısırmış, herhalde böcek ısırdı diye düşünürken, az sonra gözümün önünden bir sivrisinek uçmaz mı...Velhasıl bu küresel ısınma gerçekten ebemizi sikecek arkadaşlar, durum çok ciddi !..yaa aralık ayının ortası istanbul da sivrisinek ne zaman görülmüş, geçenlerde de kutup bölgelerin de ayılarının kış uykusundan uyandıklarını yazıyordu bakalım çevrenin içine eden sanayici ayıları ve onlarla birlikte delice tüketmeyi seven bilinçsiz tüketici ayıları ne zaman uyanacaklar !...

:)Can dedi ki...

selam duyarlı yazını paylaşmandan memnun oldum.
İnsan biriktirir,
İnsan paylaşır,
İnsan patlar, hayatın orta yerinde yaşarken! bazen böyle ...
:DCan